شناسهٔ خبر: 176794 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان هواشناسی کشور مطرح کرد؛

توسعه زیرساخت‌های هواشناسی کشور ۵ همت اعتبار نیاز دارد

محمدناصر هاشمی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور گفت: توسعه زیرساخت‌های هواشناسی نیازمند تخصیص اعتباری معادل ۵ همت در پنج سال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان هواشناسی کشور، محمد ناصر هاشمی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور در حاشیه بازدید یکی از مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور از واحدهای عملیاتی سازمان هواشناسی اظهار کرد: برای ارتقای شبکه دیدبانی سازمان باید یک جهش اعتباری قابل‌ملاحظه در بودجه سازمان هواشناسی کشور رخ دهد تا کمبودها جبران شود.

وی افزود: با وجود همه محدودیت‌ها در چند سال اخیر، پیشرفت‌های چشم‌گیری در سازمان رخ داده که یکی از آن‌ها خریداری و نصب دهمین رادار هواشناسی کشور است که پس از ۱۵ سال از نصب نهمین رادار محقق شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: برخی تجهیزات ما نظیر رادار هواشناسی به دلیل کاربردهای دوگانه‌ای که دارند، تحت تحریم هستند و تأمین آن‌ها بسیار دشوار است.

هاشمی در بخش دیگری به وضعیت وصول درآمدهای سازمان اشاره کرد و گفت: بخشی از درآمدهای سازمان عمومی برای نخستین بار امسال اختصاصی شد.

وی افزود: درآمدهای عمومی بر اساس سازوکار جاری کشور به خزانه دولت واریز می‌شود و در نهایت بخشی از آن به سازمان برمی‌گردد که ما تلاش می‌کنیم سهم سازمان از این درآمدها افزایش یابد.

در این بازدید، معاون اعتبارات هزینه‌ای امور برنامه و بودجه استان‌ها و کارشناس بودجه هزینه‌ای امور استان‌های برنامه و بودجه کشور ضمن بازدید از واحدهای عملیاتی سازمان، در نشستی با معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت اعتبارات ادارات کل هواشناسی استان‌ها پرداختند.